Fericirea si multiplele ei stari

Eu caut fericirea sufletului. Caut acea atingere ingereasca care imi face inima sa tresalte. Sunt pe deplin constienta ca lumea aceasta este desarta, efemera. Nu pot fi prefacuta si sa nu recunosc ca nu-mi place confortul sau bunastarea unei situatii financiare echilibrate…dar nu este suficient pentru a-mi umple sufletul…astea-s pentru trup, pentru lumea asta materiala intrucat toti avem nevoie de adapost, de hrana si de toate celelalte. Insa hrana mea sufleteasca este cea care ma satura si cea care imi aduce fericirea. Vezi tu, cititorule, fericirea e un lucru care poposeste rar in vietile noastre, carese aseamana unei pasari, se odihneste putin si-apoi isi ia din nou zborul. Momentul, instanta in care ramane printre noi este desori interpretabil. Poate ca dureaza prea putin(intotdeauna dureaza prea putin!), poate ca n-a atins cota maxima, poate ca…of, a si trecut.

Fericirea mea tine doar de partea sufleteasca. Intrucat am invatat ca fericirea „lumeasca”, materiala vine si se duce repede, cea sufleteasca poate ramane si aparea cand vrei tu. Pentru mine fericirea este zambetul copilului meu, iubirea sotului meu, o dupa-amiaza placuta impreuna, o duminica relaxanta cu toata familia…

M-am apucat (sau reapucat, mai bine) de citit. Intamplator, aici, la apartament, am gasit volumele copilariei mele, „La Medeleni”, de Ionel Teodoreanu. Am darul ca atunci cand citesc sa ma transpun in povestire, ca si cum as fi acolo si as participa pasiv la actiune. La Medeleni reprezinta o perioada a copilariei mele, iar recitirea ei aduce cu sine umplerea sufletului meu de bucurie, de liniste, de seninatate.  Traiesc adesea impresia ca m-am nascut intr-un secol gresit, ca lumea aceea din carte reprezinta un model si nu mizeria pe care o traim noi azi. Si-atunci incerc sa imi umplu sufletul si simtirea de lucruri simple, lucruri ce nu pot fi cumparate si care nu pot fi sterse pe veci din inima mea.

Ingrijiti-va sufletul, caci acesta e nemuritor.

Lasă un răspuns

